hackatlonv

Co je Hackathon

Posadíme vás všechny do jedné místnosti, zadáme téma a dostanete jeden den na vytvoření aplikace. Internet, jídlo a pití zajištěno.

Hackathon

Registrace

Vyplň krátký registrační formulář a je to.

Registruj se

Hackathon VI

Tématem březnového klání bude „vizualizace dat“. Zaměříme na tvorbu aplikací využívající otevřená data a knihovny pro jejich vizualizaci a interakci.

Více

Předešlé Hackathony

Pět hackathonů je již úspěšně za námi. Pokud tě zajímá jejich zadání či samotný průběh, podívej se zde. Každé téma je jiné.

Proběhlo

Co je to Hackathon?

Jedná se vlastně o soutěž týmů pracujících na IT projektech na dané téma/zadání. Týmy jsou složené z IT vývojářů, marketérů, textařů či grafiků tak, aby si účastníci procvičili práci v týmech složených z různých profesí.

Primárním cílem je vytvořit zajímavá a chytrá řešení využívající moderní technologie, ale také zviditelnit začínající programátory nebo třeba školní týmy a také se společně sejít a probrat, co nového se v oblasti děje.
Posadíme vás všechny do jedné místnosti, zajistíme jídlo, pití, internet a dostanete jeden den na vytvoření aplikace. Aplikaci si sami vymyslíte a navrhnete – podmínkou je, že bude postavená na jedné z technologií a bude se týkat téma, které oznámíme na začátku Hackathonu.
Cílem není dodat hotový a funkční systém, ale vytvořit a odprezentovat návrh inovativního řešení. Obzvlášť důležitou součástí je návrh a design rozhraní, pomocí kterého budou uživatelé systém ovládat. Hodnotí se:
  • Inovativnost návrhu
  • Kvalita technické realizace prototypu
  • Použitelnost návrhu
Věříme, že kromě spousty zábavy jsou lidé schopni v krátkém čase vyprodukovat také skvělé výsledky. Na akci bude spoustu příležitostí k networkingu, setkání se zajímavými lidmi a prostoru pro výměnu dojmů. Proto přijďte s námi prožít super atmosféru a mnohé další zážitky.

HACKATHON VI

Hackathon VI na téma „INTERAKTIVNÍ VIZUALIZACE DAT“

Šestý Hackathon CPI je za námi a musíme říct, že to bylo těsné! Všem týmům se dařilo plnit zadání na jedničku, ale vítěz může být jen jeden.

Tentokrát se jím stal tříčlenný tým The Jailers ve složení studentů FEI VŠB-TUO Adama Havelky a Daniela Knotka a grafičky Kristýny Nogolové. Tým vytvořil aplikaci pro čtenáře knih, která sleduje například to, kolik knih přečtete a srovná vás s ostatními uživateli. Podle vašeho skóre tak můžete být „knižní barbar“ nebo naopak „vymetač knihkupectví“.

A co se vlastně hodnotilo? Nejen dodržení zadání, ale také identifikace a zpracování dat, jaké technologie týmy použily, pomocí jakých knihoven data zobrazovali apod.

Velký dík proto patří partnerům akce – firmě profiq, která nejen věnovala hlavní cenu, ale také poskytla skvělé mentory v čele s Rastislav Kanocz, kteří byli týmům po 24 hodin k dispozici.

Věříme, že si všechny týmy užili programování i soutěže, které jsme pro ně přichystali! Pokud vás Hackathon zaujal, můžete se také přihlásit! Šanci budete mít na podzim!


Předešlé Hackathony

Hackathon I

V noci ze čtvrtka 11. na pátek 12. prosince 2014 se v prostorách co-workingového centra  KOVORK uskutečnil první programátorský HACKATHON.
Akce se zúčastnilo 13 účastníků, ve 4 týmech. Tématem bylo Ostrava – město inteligentní dopravy, přičemž účastníci měli za úkolu navrhnout mobilní, webovou aplikaci nebo službu, která by řešila nějaký dílčí aspekt dopravní problematiky ve městě.
Hlavní cenu (5 000 Kč) si odnesl tým O KOLA (Dominik Rezek, Michal Šimon, Jakub Fajkus, Lukáš Březina). Vývojářskou cenu (minipočítače Raspberry Pi, které věnovala společnost ProfiQ) získali autoři projektu Bugless Streetz (Nikita Kurpas, Filip Vavera, Jan Hodermarský). Dalšími soutěžními projekty byl návrh aplikace Patrac (parking tracker) a projekt OPTI MHD, na kterém pracoval tým studentů Fakulty elektrotechniky a informatiky.


Hackathon II

Druhého programátorského HACKATHONU, který proběhl v dubnu 2015 v KOVORKu, se zúčastnily 3 soutěžní týmy. Tématem byla oblast chytrého vylepšení objektů v domácnosti tzv. „Smarter Home“, přičemž účastníci měli za úkol navrhnout během 30 hodin mobilní, webovou aplikaci nebo službu, která by inovativně měnila způsob vybavení a řízení chodu našich domovů. Cílem bylo vybrat si objekt (y) v domácnosti a učinit jej „smart“ díky inteligentnějšímu rozhraní, novému způsobu komunikace či propojení s internetovým rozhraním.  Týmy vytvářely prototyp systému v souladu s tématem. Pokud se tým rozhodl k řešení využívat sensory a jejich data spravovat v Cloud, pomohli jim odborníci s IBM. Na Hackathoně byla ve spolupráci s IBM představená platforma Bluemix, která je ideální pro tvorbu řešení pro inteligentní domy. Všem účastníkům byl poskytnut mentoring a pomoc při implementaci této platformy. Pokud se tým rozhodl využít „multimediálnější“ sensory, byly k dispozici Kinecty,Leap Motion a Android tablety. Samozřejmostí bylo i využití videa, pomocí OpenCV/EmguCV a mnoha dalších.
Hlavní cenu (poukazy na nákup elektroniky, věnované společností IBM) si odnesl tým HOUSEKEEPER ve složení Jan Fluksa, Martin Jurek, Martin Mikula a Matej Slušňák. Dalšími soutěžními týmy byl tým s názvem MAXPOSED ve složení Jan Hodermarský, Nikita Kurpas a Richard Vašek a tým FRIDGE FRIEND, který tvořil tandem Vojtěch Oczka a David Oczka.
Partnery akce byla společnost IBM softwarová společnost profiq sídlící v prostorách Podnikatelského inkubátoru VŠB-TUO.


Hackathon III

Třetí Hackathon se uskutečnil 6. října v 10 hodin v budově Podnikatelského inkubátoru VŠB-TUO a probíhal přes noc do 7. října do 16 hodin. Podzimním tématem byla tvorba her. Celý Hackathon byl koncipován tak, aby pro byl pro účastníky nejen zábavný, ale i přínosný.
Úlohou bylo vytvořit 2D hru v rámci tématu, které bylo oznámeno a podrobně vysvětleno. Samotné zadání všichni obdrželi tradičně těsně před startem akce.
Při tvorbě hry nebyly omezeny technologie, platforma ani sensory. Účastníci mohli tvořit hru pro PC, mobilní platformy, nebo smart TV. Doporučili jsme využití herních enginů (Unity3d, , Unreal, GameMaker) či HTML5/JS frameworks (Construct, Phaser, …). Cílem bylo vytvořit hru či prototyp hry ve velmi omezeném čase, proto bylo doporučeno stavět na již existujících nástrojích a technologiích.
Hodnotilo se:
• Originalita
• Zábavnost
• Technické zpracování
Akce byla určena nejen pro programátory a vývojáře, ale i level/game designery, audio editory a grafiky.
Přihlásit se mohli i ti, co nemají s tvorbou her žádné zkušenosti, protože na místě je vždy zkušený mentor. Jídlo a pití bylo zajištěno. Partnery akce byla firma profiq a SDE.
Vítězný tým si odnesl 5 000 Kč!

Hackathon IV

Ve dnech 15. -16. dubna proběhl v pořadí již 4. Hackathon. Účastníci měli tentokrát za úkol vytvořit hru nebo aplikaci na téma geolokace a používat při vývoji reálné lokace a mapy.
Celý Hackathon byl opět koncipován tak, aby byl nejen zábavný, ale i přínosný. Cílem bylo odprezentovat zajímavý herní koncept nebo aplikaci, nebylo tedy potřeba dodat hotový/ funkční systém. Výběr herního enginu/frameworku, platformy a technologie byl na každém účastníkovi.
Po celou dobu byl soutěžícím k dispozici zkušený mentor Rudolf Kajan, který jim nejen poskytl cenné rady, ale také kontroloval a hodnotil odvedenou práci.
Rudolf je zakladatelem herního studia Gamifi.cc, věnuje se tvorbě her, rozšířené realitě a výzkumu v oblasti interakce člověka s počítačem na fakultě Informačních technologií v Brně. Má více než 15-ti leté zkušenosti s organizací hackathonů a na těch našich se podílel již po čtvrté.
30ti hodinový maraton sledovali také zástupci společnosti profiq, která byla hlavním partnerem akce.
Soutěžilo celkem 5 týmů a dva účastníci, kteří se nebáli pustit do programování sami.
Zvítězila webová aplikace A.R.F.A studentů Nikity Kurpase a Richarda Vaška. Aplikace si klade za cíl pomoci lidem získat užitečné informace o městě nebo městské části, ve které bydlí. V reálném čase agreguje a vyhodnocuje údaje o kvalitě ovzduší, dopravě, občanské vybavenosti, které následně vhodnou formou vizualizuje uživateli. Aplikace je vhodná především pro ty, kteří hledají vhodný byt či dům a potřebují získat komplexní údaje o dané lokalitě.
Další Hackathon uspořádáme na podzim. Už víš, do čeho se pustíš ty?

Hackathon V

Podzimní Hackathon, tentokrát pod taktovkou firem KVADOS, profiq a GIRITON, se nesl v duchu práce s online službami. Osm přítomných týmů mělo za úkol použít volně dostupných API k vytvoření funkční aplikace během 24 hodin. Na plnění dílčích úkolů dohlížel hlavní mentor Jan Gres z firmy GIRITON i zástupci partnerů, kteří byli připraveni účastníkům poradit.
Cenu 5.000 Kč si odnesl tým Crazy Bulgarians ve složení Tito Titov a Stiliyan Wilshere Dimov z fakulty FEI. Vítězům gratulujeme!!!
Prozradíme také, že celkem se na tomto IT maratonu snědlo 30 pizz a vypilo 69 energy nápojů.